ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

ورد پرس چیست؟

وردپرس یک ابزار ایجاد وب سایت منبع باز است که در PHP نوشته شده است. این احتمالا ساده ترین و قوی ترین وبلاگ نویسی و سیستم مدیریت محتوا وب سایت (یا CMS) در حال حاضر وجود دارد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان و با منبع باز (CMS) مبتنی بر PHP و MySQL است. امکانات شامل معماری پلاگین و یک سیستم قالب است. این بیشتر مربوط به وبلاگ نویسی است،

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

اما از سایر انواع وب محتوا شامل لیست های سنتی و انجمن های سنتی، گالری های رسانه ای و فروشگاه های آنلاین پشتیبانی می کند. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت وب سایت مورد استفاده بیش از 60 میلیون وب سایت از جمله 33.6 درصد از 10 میلیون وب سایت از آوریل 2019 است.

وردپرس نیز برای دامنه های کاربردی دیگر مانند سیستم های نمایش پویا (PDS) استفاده شده است.

نحوه کارکرد وردپرس

برای شروع استفاده از وردپرس، ابتدا نرم افزار را دانلود کنید، آن را در یک سرور وب نصب کنید، آن را به یک پایگاه داده متصل کرده و سپس مطالب خود را در وب منتشر کنید. ممکن است پیچیده شود، اما کل پروسه حدود 5 دقیقه طول می کشد.

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

و پس از نصب، شما را قادر می سازد از یک ویرایشگر ساده و مبتنی بر وب برای انتشار مطالب و ساخت وب سایت خود استفاده کنید. حتی یک نسخه میزبانی در WordPress.com وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا یک وب سایت جدید وردپرس را فقط چند ثانیه ایجاد کنید.

چه کسی از وردپرس استفاده می کند؟

اگر از ,وردپرس برای انتشار در وب استفاده می کنید، در شرکت خوب هستید. بسیاری از وبلاگهای معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی، شرکت های Fortune 500 و افراد مشهور از وردپرس استفاده می کنند.

به عنوان مثال، وبلاگ های معروف مانند Mashable و TechCrunch هر دو در وردپرس هستند. رسانه های خبری مانند وبلاگ های نیویورک تایمز و وبلاگ های شخصی شخصیت CNN نیز از وردپرس  استفاده می کنند.

قابلیت های ورد پرس

وردپرس یک پلت فرم عالی وب سایت برای انواع وب سایت ها است. از وبلاگ نویسی تا تجارت الکترونیک به وب سایت های کسب و کار و نمونه کارها، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است.

در اینجا فقط چند نمونه از انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس طراحی کنید را مشاهده می کنید:

» وبلاگ
»  تجارت الکترونیک
» کسب و کار
»  اخبار
»  عکاسی
»  موسیقی
»  عضویت

 چرا وردپرس یک انتخاب عالی برای ساخت وبلاگ یا وب سایت شماست؟

  اول از همه، وردپرس تحت مجوز Open Source توزیع شده است – بدین معنی است که شما می توانید نرم افزار وردپرس را دانلود و استفاده کنید که این بدان معناست که شما میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

اما همچنین این بدان معنی است که صدها داوطلب در سراسر جهان به طور مداوم به فکر ایجاد و بهبود نرم افزار وردپرس هستند.


 ⊕ دوم، وردپرس برای یادگیری و استفاده  آسان است – به جای استخدام طراح وب هر بار که شما می خواهید تغییر کوچک به وب سایت شما دهد

، شما به راحتی می توانید محتوای خود را مدیریت و به روز رسانی و … با استفاده از ابزار قالب بندی اولیه که احتمالا در حال حاضر با آشنا هستید .

 

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

  سوم،  کاملا قابل تنظیم است – هزاران تم و پلاگین وجود دارد که شما را قادر می سازد تا به راحتی کل تصویر وب سایت خود را تغییر داده و یا حتی با چند کلیک ، ویژگی های جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید.

 

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن


 چهارم، اگر مشكلات را برطرف كردید یا می خواهید ویژگی های سفارشی را اضافه كنید، پشتیبانی آسان یا استخدام كسی به شما كمك می كند. علاوه بر آموزش های وردپرس در این سایت، هزاران نفر از طراحان و طراحان وردپرس نیز می توانند به شما کمک کنند. .

انجمن رسمی وردپرس یک مکان عالی برای دریافت پاسخ به سوالات شما است.  هر سال هزاران رویداد وردپرس محلی وجود دارد که در سراسر جهان اتفاق می افتد و شما می توانید با دیگر کاربران وردپرس ملاقات کنید و صحبت کنید.

 

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

  درآخر، شما قادر به کنترل محتوای خود هستید. برخی دیگر از سیستم عامل های انتشاراتی، یکسری قابلیت هایی را که شما می توانید و نمی توانید در وب سایت خود انجام دهید  را محدود می کنند. و این یعنی شما به آن سرویس قفل شده اید؛

اگر این موضوع همیشگی باشد، محتوای شما به سادگی می تواند ناپدید شوند. با استفاده از وردپرس، می توانید داده های خود را از سیستم عامل های دیگر مانند Blogger یا Tumblr وارد کنید،

و شما می توانید به راحتی هر زمان که شما انتخاب می کنید داده های خود را به دور از وردپرس منتقل کنید. شماقادر به  کنترل محتوای خود هستید.

مزایای این برنامه

آسان بودن

وردپرس PHP و دانش HTML را نیازی به پیوند دروپال، جوملا یا Typo3 نمی کند.

یک پلاگین پیش نصب شده و تابع الگو اجازه می دهد تا آنها را به راحتی نصب شود. همه شما باید انجام دهید این است که یک پلاگین یا یک قالب را انتخاب کرده و روی آن نصب کنید.
این انتخاب خوبی برای مبتدیان است.

• جامعه

برای حمایت مفید، باید یک جامعه بزرگ از کاربران وجود داشته باشد که بخشی از آن خواهند بود. یک هیئت مدیره

• پلاگین ها

این اسکریپت بیش از ده هزار افزونه موجود در وب سایت خود دارد. به همین دلیل وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) در نظر گرفته شده است، نه تنها یک اسکریپت وبلاگ نویسی. اکثریت قاطع پلاگین ها به صورت رایگان در دسترس هستند.

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

• قالب ها

در صفحه اصلی اسکنر شما می توانید هزاران قالب گرافیکی را مشاهده کنید، که می تواند نگاه وب سایت شما را تغییر دهد. شما می توانید هر دو قالب رایگان و پرداخت داشته باشید. آنهایی که پرداخت می شوند، اغلب پیشرفته تر و جالب تر هستند.

• مدیریت منو

مدیریت منو وردپرس دارای امکانات پیشرفته ای است که می تواند برای دسته بندی ها، صفحات و غیره تغییر یابد.

 

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

• زمینه های غیر استاندارد

شما به راحتی می توانید زمینه های خود را با فرم های خود اضافه کنید یا از افزونه استفاده کنید. این اجازه می دهد که وبلاگ یا زیر صفحات شما برچسب ها، دسته ها یا توصیف های اضافی داشته باشند.

 

معایب این برنامه

 برای اصلاح نیاز به دانش PHP دارد

عملیات مانند حذف یک فیلد تاریخ نیاز به درک زبان PHP دارد. این مورد برای بسیاری از این تغییرات است.
اصلاح گرافیک نیاز به دانش CSS و HTML دارد

اگر چه تعداد زیادی از قالب های موجود در صفحه اصلی وجود دارد، اما بسیاری از آنها بسیار یکسان هستند. برای ایجاد یک نگاه منحصر به فرد، شما نیاز به دانستن CSS و HTML.

⇐ پلاگین ها و کارایی

برای رقابت با جوملا! یا دروپال، وردپرس نیاز به مقدار زیادی افزونه های نصب شده دارد. متاسفانه این پلاگین ها کارایی اسکریپت را تحت تاثیر قرار می دهند و نه به شیوه ای مناسب. یکی دیگر از مشکلات زمانی رخ می دهد که شما نیاز به انتخاب یک افزونه برای یک قابلیت خاص دارید.

در میان هزاران پلاگین، اکثر آنها کلون خود را دارند. این بدان معنی است که هر گونه قابلیت داده شده می تواند توسط چند افزونه مختلف ایجاد شده توسط نویسندگان مختلف اضافه شود. گاهی اوقات انتخاب مناسب می تواند زمان زیادی را صرف کند.

 امنیت پی اچ پی

اسکریپت به عنوان برنامه های دیگر نیز محافظت نشده است. این همه بستگی دارد که چگونه محتوای افزوده شده در صفحه شما مثبت است.

ورد پرس و دلیل پرطرفدار بودن آن

 جدول ها و قالب بندی گرافیک

اصلاح جداول یا فرمت گرافیکی می تواند پیچیده تر از سایر برنامه هایی مانند Quick.Cms یا جوملا باشد.

 پرس و جوهای SQL

پرس و جو ها می توانند پیچیده باشند، زیرا تمام فیلدهای اضافی غیر استاندارد که وظیفه وردپرس CMS را انجام می دهند، نیاز به نحوی اضافی دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست