فرانت اند چیست و چه مهارت هایی برای توسعه فرانت اند لازم است؟

در این مقاله قصد داریم که با اصطلاح فرانت اند آشنا شویم و بفهمیم که به چه کسی توسعه دهنده یا طراح فرانت اند می گویند و یک طراح وب یا اصطلاحاً فرانت اند کار، چه مهارت هایی باید بلد باشد.

اول از همه ، باید به بررسی واژه طراحی وب بپردازیم:

یک طراح وب ، هرچیزی را طراحی می کند که شما می توانید آن را روی مانیتور و در محیط اینترنت ببینید و  تمام المان ها و عناصر صفحه ، گرافیکی هستند که توسط طراح وب ، طراحی می شوند.

در دنیای طراحی وب ، یک بخش آن شامل Front End و بخش دیگر شامل Back End  می شود. در این قسمت ما قصد داریم که راجع به قسمت Front End توضیح دهیم.

front end

Front End چیست؟

همان طور که از اسمش پیداست کلمة Front در انگلیسی به معنای “جلو” یا “روبه رو”  است.

خب حالا با توجه به این تعریف میتوانیم بگوییم که یک طراح فرانت اند کسی است که هر چیز مربوط به جلوی سایت را طراحی می کند که همه آنها ، حالت گرافیکی و نمایشی دارد و کاربر می تواند آنها را روی مانیتور ببیند.

یک طراح وب یا توسعه دهندة Front End به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

مجموعه ای از مهارت های یک توسعه دهندة فرانت اند به صورت زیر است :

  • HTML
  • CSS
  • Java script
  • فریم ورک ها و کتابخانه های جاوا اسکریپت مانند Jquery
  • طراحی وب واکنشگرا یا Responsive
  • پردازنده‌های CSS مثل Sass یا Less
  • کار با نرم افزار گرافیکی فتوشاپ

جمع بندی

برای بهتر متوجه شدن نقش توسعه دهندة فرانت اند ، می توانیم مثال یک فیلم را بزنیم. وقتی که شما دارید فیلمی را تماشا می کنید ، در واقع دارید بازیگران و عوامل نمایشی را می بینید و از طریق آنها نیز ، محتوا و موضوع فیلم را متوجه می شوید. فرانت اند نیز به همین معناست! تمام اجزا و عناصر نمایشی سایت که عیناً شما در حال دیدن آنها هستید.

البته ناگفته نماند که کارگردان و عوامل پشت صحنة فیلم ، بک اند (Back End) هستند و یک برنامه نویس یا توسعه دهندة بک اند ، کارش همین است و تمام کد های پشت صحنه سایت و مربوط به سرور را می نویسد که هیچ کدام قابل دیدن و نمایشی نیستند.

برای اطلاعات بیشتر درمورد بک اند (Back End) اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست