بک اند چیست و برای توسعه آن چه چیزی لازم است؟

اگر بخواهیم به معنا و مفهوم این واژه بپردازیم متوجه می شویم که به معنای پشت ، عقب و تکیه گاه است . در واقع این معنی کلمه ، ما را کاملا متوجه کار خود می کند تمام آنچه پشت یک برنامه انجام می شود و شما اثری در ظاهر برنامه در آن نمی بینید را بک اند می گویند.

در برابر هر برنامه شما از دو سمت می توانید به آن نگاه کنید یکی جلوه ظاهری و ظاهر آن است و یکی پشت صحنه آن که شامل کدهای بسیار پیچیده و سخت است که می توان گفت در واقع اصول کار و پایه ی یک برنامه می باشد.

وقتی از برنامه نویس بک اند صحبت می شود منظور ، برنامه نویسی است که هسته اصلی برنامه را نوشته است.اگر بخواهیم به صورت مختصر به مقایسه بک اند و فرانت اند بپردازیم این موضوع برای ما روشن می شود که وقتی شما در حال طراحی وب با زبان های HTML و CSS و javascript هستید. کاربر می تواند به راحتی به کدهای شما دسترسی پیدا کند ولی وقتی شما مثلا با زبان php شروع به کد نویسی بک اند می کنید کسی نمی تواند به کدهای شما دسترسی داشته باشد و فقط آنها در سمت سرور هستند و پردازش و تجزیه و تحلیل می شوند.

بک اند

بک اند

تفاوت cliend side و server side چیست؟

در توصیف بک اند جای دارد که توضیح مختصری در رابطه با cliend side و server side بدهیم. cliend side به معنای مشتری و کاربر می باشد پس این معنا به ما ثابت می کند که منظور ظاهر سایت می باشد و  server side یعنی کدهایی که در سرور اجرا می شوند اگر بخواهیم مثال بزنیم می توان زبان های php و ASP.Net  را نام برد.که این سرور ما می تواند به صورت localhost یا واقعی باشد.

می توان بک اند را این گونه توصیف کرد : یک تئاتر را در نظر بگیرید کسانی که شما آنها را به وضوح مشاهده می کنید نقش front end را داردند و کسانی که شما چهره آنها و نقش آنها را در صحنه مشاهده نمی کنید در واقع back end هستند.

جمع بندی

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بک اند شما نیاز به مهارت های زیادی دارید شما در ابتدا باید زبان برنامه نویسی سمت سرور را فرابگیرید که یکی از زبان ها php است و مهارت بعدی شما باید پایگاه داده در نظر گرفته شود که اهمیت فوق العاده ای در وبسایت ها دارد و شما باید به درستی بتوانید ارتباط میان وبسایت و پایگاه داده را برقرار کنید.

برای مطالعه سایر مقالات می توانید به سایت irisfahan مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست