نکاتی درباره سئو سایت مشتریان

نکاتی درباره سئو سایت مشتریان

همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل به صورت مدام در حال بروز رسانی هستند. بنابراین برای تهیه لیستی از عوامل اصلی سئو باید به این نکته توجه کافی میداشتیم که روش ها و راهکارهای اعلام شده با وجود تمام این بروز رسانی ها اهمیت خود را در سئو سایت حفظ خواهند کرد.

1-  سئو یک فرایند گارانتی شده نیست

هرگز نمی توان رتبه سایت مشتریان را تضمین داد. مهم نیست که از چه معجزه ای برای سئو کردن سایت مشتریان خود بهره میگیرید. همواره ممکن است عوامل غیبی برای تاثیر منفی بر روی سئو سایت مشتریان ظاهر شوند. بروز رسانی الگوریتم های گوگل، حمله رقبا، قدیمی شدن محتوای صفحات و عوامل دیگر همواره می توانند باعث شوند که ماندگاری رتبه یک سایت خدشه دار شود. به این ترتیب نمی توان رتبه سایت را در گوگل گرانتی کرد.

2- برای حصول نتیجه در سئو باید صبر زیادی داشته باشید

سئو فرایندی است که به تلاش زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر شما باید صبر زیادی برای به ثمر نشستن این تلاش ها داشته باشید. نتیجه نهایی فعالیت های سئو ممکن است بسیار دیر ظاهر شود و یا حتی اصلاً نتیجه ای از فعالیت های خود در زمینه سئو مشاهده نکنید.

3- به برخی از مشتریان باید جواب رد داد

مشتریانی که دید درستی از سئو سایت ندارند و انتظار دارد که شما برایشان رتبه سایت را تضمین کنید. می توانند دید شما به سئو را مسموم کنند. شاید بهتر باشد که اصلا سئو سایت چنین مشتریانی را نپذیرید.

4- فرایند تولید بک لینک را کند اجرا کنید

الگوریتم هایی مانند گوگل پنگوئن باعث شده اند که تولید بک لینک با مخاطره همراه باشد. تولید بک لینک برای سئو سایت اهمیت زیادی دارد. بهتر است که با یک سرعت ثابت نسبت به افزایش تعداد بک لینک در مدت زمان طولانی به پردازید. از ایجاد تعداد زیادی بک لینک در یک روز به شدت اجتناب کنید.

5-  بک لینک با کیفیت از 100 بک لینک بی کیفیت برتر است

این جمله برداشتی آزاد از جمله گوگل است که در وبلاگ رسمی خود می گوید: 10 بک لینک با کیفیت از 100 بک لینک بی کیفیت نتیجه بهتری در سئو سایت دارد. به صورت کلی از سال 2012 به بعد روز به روز تولید بک لینک به سمتی حرکت می کند که اولیت تولید بک لینک با تولید لینک در سایت های مرتبط و معتبر است.

6- شما نمی توانید برای کالا و خدمات بی کیفیت رتبه خوبی در گوگل داشته باشید

تکنیک های سئو کلاه سیاه برای ارتقاء رتبه سایت همچنان می توانند بصورت موقت رتبه سایت شما را بالا ببرند. اما روز به روز به کارگیری این تکنیک ها کم اثر تر می گردد. به خاطر داشته باشید که امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. کیفیت بد کالا و محصولات شما به سرعت می تواند در شبکه های اجتماعی زبانزد خواص و عام شود. بنابراین بر روی کیفیت کالا و خدمات خود دقت بیشتری را به خرج دهید. اگر کالایی در شرکت خود دارید که کیفیت مطلوبی ندارد. از انجام سئو برای آن به پرهیزید.

7- محتوا پادشاه است

تولید محتوا امروزه تغییرات زیادی کرده است. الگوریتم هایی مانند گوگل رنک برین Rankbrain در بازه زمانی تولید محتوا و نحوه انجام آن تغییرات زیادی ایجاد کرده اند. شما امروز علاوه بر تولید محتوای با کیفیت باید به تولید محتوا برای جدیدترین خواسته مخاطبان خود بی اندایشید. اگر نمی توانید محتوایی بهتر از سایت های رقیب ایجاد کنید وقت و سرمایه خود را به هدر خواهید داد.

نکاتی درباره سئو سایت مشتریان

8- تگ های متا به سئو صدمه نمی زنند

متا تگ ها در گذشته بسیار موثرتر از حالا عمل می کردند. اما هم اکنون هم می توان با بهینه سازی متا تگ ها به ویژه متا تگ عنوان سئو سایت را ارتقاء داد.

9- تحقیقات کلمات کلیدی می تواند برد و باخت شما را مشخص کند

سئو از نظر کلمات کلیدی چندان تغییری نکرده است. پیروزی و شکست شما در سئو به صورت مستقیم تحت تاثیر درستی و یا نادرستی کلمه کلیدی انتخابی برای سئو سایت خواهد بود. شما باید در تحقیقات کلمات کلیدی به کلماتی که بیشترین بازدید کننده و بیشترین نرخ تبدیل را در سایت شما دارند توجه کنید.

10- سئو سایت بدون به کارگیری ابزار مناسب راه به جایی نمی برد

کارهای ساده در سئو مانند بررسی روزانه رتبه صفحات سایت می تواند تمام وقت و زمان شما را صرف خود کند. بنابراین از نرم افزارهای مناسب برای انجام کارهای سئو خود بهره بگیرید. مثلا نرم افزار جت سئو برای رتبه بندی و گزارش تغییرات رتبه بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که شما می توانید از ابزارهای رایگانی مانند گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس برای دریافت بازخورد اقدامات سئو خود نیز استفاده کنید.

11- سایت های تخصصی قهرمانند

سایت های تخصصی بهتر از سایت های عمومی درآمد ایجاد می کنند. بنابراین توجه خود را برروی سایت های تخصصی بگذارید. اگر موضوع تخصصی برای تولید سایت دارید آن را هدف اصلی سایت خود قرار دهید.

12- سریع یا مرده

درست مانند فیلم سریع یا مرده در طراحی سایت هم یا سایت شما سریعتر از رقبا بارگذاری می شود و یا تجارت آنلاین شما خواهد مرد. گوگل به تنهایی به سرعت سایت حساس است و رتبه سایت شما تحت تاثیر سرعت سایت قرار میگیرد. کاربران نیز با کاهش سرعت سایت از سایت شما خارج شده و به افت رتبه سایت دامن می زنند.

13- شما نمی توانید تنها با تکیه بر روی سئو سایت خود به پیش بروید

سئو بسیار اهیمت دارد ولی مانند هر روش تبلیغی دیگری به تنهایی پاسخگوی تمام نیاز شما نخواهد بود. شما برای فصولی از سال مانند فصل هراجی ها به تبلیغات کلیکی گوگل نیز نیاز خواهید داشت. تا بیشترین بازده را از سایت خود داشته باشید. (نکته: با شرایط فعلی ارائه دلار در ایران فعلاً کمی در این بخش مشکلاتی وجود دارد که راهکارهایی برای آن در حال انجام است.)

14- داشتن یک دامنه قدیمی با کلمات کلیدی در آن به تنهایی کافی نیست

همه شما از اهمیت داشتن یک دامنه قدیمی و به کارگیری درست کلمات کلیدی در آن آگاه هستید ولی باید به خاطر داشته باشید که دامنه قدیمی و کلمات کلیدی در آن برای حفظ سئو سایت شما کافی نیست. شما باید محتوای با کیفیت و بک لینک با کیفیت نیز در سایت خود داشته باشید.

15- همواره تغییرات سایت خود را رصد و اندازه گیری کنید

اگر ندانید که در کدام سمت در حال حرکت هستید. قطعاً مانند این است که در تاریکی گام برمیدارید. رصد و اندازه گیری تغییرات در سئو سایت یک امر کاملاً ضروری است. شما باید همواره از ایرادات سایت خود آگاه باشید و آنها را برطرف کنید.

16- نرخ پرش بالا در سایت نگران کننده است

نرخ پرش Bounce rate عبارت است از خروج کاربران از سایت بدون تعامل با آن، گاهی کاهش ناگهانی میزان مخاطبان سایت را نیز به صورت Bounce rate بیان می کنند. نرخ پرش بالا مستقیماً بر روی سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. هنگامیکه کاربران نتوانند چیزی را که می خواهند در سایت شما پیدا کنند نرخ پرش سایت شما بالا خواهد رفت. اگر نرخ پرش سایت شما بالا است قبل از هر کاری آن را اصلاح کنید.

17- شما می توانید نتایج بهتری با کلمات کلیدی طولانی Long tail بدست بیاورید

کلمات کلیدی طولانی مزایای زیادی دارند. آنها دقیقاً منطبق با خواسته مشتریان شما هستند و رتبه گیری برای آنها آسان است. ترافیک این کلمات کمتر از کلمات کلیدی اصلی است. ولی نرخ بازگشت سرمایه ROI در آنها براحتی با کلمات کلیدی اصلی رقابت می کند.

18- از سئو کلاه سیاه به پرهیزید

همچنان راه هایی برای فریب دادن گوگل وجود دارد. اما باید توجه داشت که گوگل روز به روز پیشرفته تر شده و دیر یا زود حقه شما برای فریب گوگل دیگر کارساز نخواهد بود و در آن زمان سالها تلاش شما برای فریب گوگل یک شبه برباد میرود. بنابراین بهتر است که از همان اول بر روی روش های اصولی سئو سرمایه گذاری کنید.

نکاتی درباره سئو سایت مشتریان

19- گوگل تنها موتور جستجوی موجود نیست

موتورهای جستجوی دیگری مانند یاهو و بینگ نیز هستن که مخاطبان خود را دارند. گوگل مهمترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو است. ولی نباید سایر موتور های جستجو را فراموش کرد. مزیت دریافت رتبه در این موتورهای جستجو این است که رقابت کمتری از گوگل در آنها در جریان است و دریافت رتبه راحتتر است.

20- از تکنیک های متنوع سئو بهره بگیرید

استفاده از تکنیک هایی مانند تولید محتوای با کیفیت و تکیه بر تحقیق کلمات کلیدی در تولید محتوا و تهیه بک لینک مهم است ولی شما باید به دیگر تکنیک های سئو نیز توجه داشته باشید. حتی اگر نتیجه ای که از به کار گیری تکنیک های خود در سئو دریافت کرده اید مثبت بوده است. باز هم باید به فکر افزودن تکنیک های جدید به تکنیک های سئو خود باشید. مثلا می توانید تبلیغ در شبکه های اجتماعی را به تکنیک های خود اضافه کنید.

21- تکنیک های بی اثر را به سرعت رها کنید

نتیجه گیری از تکنیک های سئو زمانبر است ولی به محض روشن شدن اینکه تکنیکی بی اثر است باید ان را رها کنید. یک تکنیک سئو بی اثر می تواند وقت و انرژی شما را بگیرد. بنابراین به محض روشن شدن بی اثر بودن یک تکنیک سئو آن را رها کنید.

22- از هاست خوب برای سایت خود و مشتریانتان استفاده کنید

هاست های کلاد Cloud یا رایانش ابری در ایران شروع به کار کرده اند و می توانید برای افزایش سرعت سایت خود و مشتریانتان از آنها بهره بگیرید. زمان Uptime بودن سایت در رتبه گوگل و تجربه کاربری سایت شما موثر است. بنابراین از سرور های سریع که UpTime بالا دارند استفاده کنید.

23-  نرخ بازگشت سرمایه و نرخ تبدیل کاربر اهمیتی بالاتر از رتبه سایت دارد

رتبه اول گوگل هم بدون فروش کالا  و خدمات بی ارزش است. بنابراین بر روی افزایش میزان تبدیل کاربران و افزایش نرخ بازگشت سرمایه بیش از ارتقاء رتبه سایت تمرکز کنید. در انتها این میزان درآمد سایت است که برای شما از همه چیز مهمتر است.

24- تا زنده اید درحال یادگیری هستید

قوائد سئو می تواند تغیراتی کند که پیشبینی آن را نکرده بودید. بنابراین همواره باید در حال یادگیری بود. مثلاً با آمدن جستجوی صوتی قائده ایجاد عنوان سوالی مطرح شد. و گفته شد که زبان نوشتار سایت باید به زبان گفتاری کاربران نزدیک باشد. استفاده از بالت و لیست بندی عناوین اهمیت پیدا کرد.

25-   با اصول بازاریابی، طراحی سایت و توسعه سایت آشنا شوید

یک سئو کار لازم نیست که یک بازاریاب برجسته یا یک طراح سایت و برنامه نویس برجسته باشد. اما دانستن اصول بازاریابی و طراحی سایت برای یک سئو کار الزامی است.

26-   سئو یک فرایند تیمی است

سئو را نمی توان یک تنه پیش برد. شما باید با طراحان سایت، نویسندگان مطالب، توسعه دهندگان، مدیران کالا و خدمات سایت تعامل داشته باشید. انجام تمام این امور توسط یک نفر در یک سایت بزرگ ناممکن است.

27-   همواره Redirects و کد 404 را در خاطر خود داشته باشید

عدم بررسی خطای 404 و همچنین Redirect می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سئو سایت بزند. بنابراین چک کردن آنها را در یک برنامه روتین قرار دهید. که همواره از بابت عدم وجود این خطاها مطمئن باشید.

نکاتی درباره سئو سایت مشتریان

28-  از فکر خود استفاده کنید

یادگیری اصول سئو از بهترین های این صنعت روش خوبی است ولی به معنی آن نیست که بدون فکر تمام گفته های آنها را تکرار کنید. سایت شما ویژگی های منحصر به فردی دارد. که الزاماً با راهکارهایی که به شما معرفی می شود سازگار نیست. بنابراین همواره به شرایط سایت خود توجه داشته باشید.

29- رقیب شما معلم شماست

رقبای شما بهترین معلمان شما هستند. تنها با آنالیز رقبا می توانید موارد فراوانی را بیاموزید. مثلاً شما می توانید سایت هایی را که در صنعت شما برای دریافت بک لینک مناسب هستند را مشخص کنید.

30- خودتان را درگیر اعداد نکنید

بررسی و رصد سئو سایت مهم است ولی نباید درباره اعداد زیادی وسواس به خرج داد. اگر نرخ بازگشت سرمایه سایت شما خوب است. به احتمال زیاد جای نگرانی نیست.

31- سایت های مختلف به تکنیک های مختلفی برای سئو نیاز دارند

تمام فروشگاه ها از فروش مجلات تا سایت های فروشگاهی شرکت ها، همگی سایت فروشگاهی هستند ولی هر یک استراتژی خاص خود را برای سئو نیاز دارد.

32- در عالم اینترنت همه می توانند بزرگ دیده شوند

اگر شرکت کوچکی هستید، می توانید با تکیه بر تولید محتوای با کیفیت و مهارت سئو شرکت های بزرگ را پشت سر گذارده و رتبه بهتری از آنها کسب کنید.

33- رتبه شما هرگز نمی تواند خیلی خوب باشد

حتی اگر در برخی کلمات کلیدی رتبه عالی داشته باشید هنوز هم کلمات کلیدی مرتبطی وجود دارد که بتوانید رتبه گوگل خود را در آنها تقویت کنید.

34-  برده کار نباشید

سئو به خلاقیت نیاز دارد. بنابراین بجای آنکه تمام وقت را پشت کامپیوتر خود بنشینید اندکی هم برای استراحت وقت بگذارید تا بتوانید مسائل را از دور ببینید و کمی بیشتر از خلاقیت خود بهره ببرید.

35-  همیشه از تگ ALT برای بهینه سازی استفاده کنید

در سئو تصاویر در تگ ALT خود حتماً از متن بهینه سازی شده بهره بگیرید و این تگ را خالی رها نکنید. شواهد حاکی از آن است که به کارگیری تگ ALT بصورت مناسب می تواند برای سئو سایت شما بسیار مهم و مفید و موثر باشد.

برای سئو اصولی با تیم آی آر اصفهان همراه باشید.

اهمیت وبلاگ برای سئو سایت

اهمیت وبلاگ برای سئو سایت

 چرا وبلاگ برای سایت اهمیت دارد؟

بازدیدکنندگان برای خواندن مطالب جدید به وب‌سایت شما مراجعه نمایند. در صورتی که مطالب وبلاگ شما به صفحات قبلی ارجاع و پیوند داده شود، ترافیک خوانندگان در محتویات قبلی نیز افزایش خواهد یافت.
شما می‌توانید از وبلاگ‌نویسی در راستای اثبات تجربیات یا تسلط خود بر عنوان یا زمینه‌ای خاص از قبیل تکنولوژی، علوم، یا نقد و بررسی برخی محصولات همچون تلفن‌های همراه یا بازی‌ها استفاده کنید.

ایده‌‌ی دیگر، استفاده از فضای وبلاگ در قالب صفحات آموزشی است؛ شاید آموزش استفاده از مایکروسافت یا بافتن بافتنی، یا حتی آموزش زبانی جدید به افراد ایده‌ی مناسبی باشد؛ در ابتدا از بخش‌های آسان شروع نمائید و به تدریج پیش روید تا خوانندگان قدیمی به بازدید وبلاگ شما ادامه دهند و کاربران جدید ترغیب شوند تا به مطالب قدیمی‌تر رجوع کنند. پس گام اول استفاده از ایده ای جدید  و در عین حال ساده و راحت است.

 بهبود بخشیدن روند موتورهای جستجو برای وب سایت شما:

در این مرحله حتما مخاطبان خود و هدف خود از داشتن وبلاگ و هدف آموزشی یا تجاری و … خود را مشخص کنید،و متناسب با هدف خود برنامه  ریزی کنید و در راستای همین هدف مطالب مفید جمع آوری و در قالب منسجم در وبلاگ خود قرار دهید. با تکرار واژه‌های کلیدی، سطح وب‌سایت خود را در صفحات یافته شده در گوگل یا بینگ به طرز چشمگیری ارتقا دهید.

فعالیت در زمینه‌ی خلق محتویات جدید در وب‌سایت، منجر به ارتقای رتبه‌ی وب‌سایت شما نیز می‌گردد.
تلفیق وبلاگ‌نویسی با استفاده‌ی مکرر از کلید‌واژه‌ها و محوریت یک موضوع، به طور همزمان روشی فوق‌العاده در گسترش تعداد مخاطبان و افزایش بهینه ‌سازی موتور جستجوست.

اهمیت وبلاگ برای سئو سایت

تعاملات بهتری با خوانندگان خود ایجاد می‌کنید:

داشتن وبلاگ در وب‌سایت، باعث می‌شود تا کمتر مانند یک موسسه یا شرکت به نظر برسید و بیشتر در قالب یک شخص شناخته شوید. اگر خوانندگان شما را در قالب شخص ببینند و نه یک شرکت بزرگِ بی‌تفاوت، بیشتر ترغیب می‌شوند تا با وب‌سایت شما تعامل داشته، مطالب آن را به اشتراک بگذارند و دوباره به آن رجوع کنند.
همانطور که در بالا ذکر شد، شاید وبلاگ شما آموزشی باشد، که در این صورت باید حس اعتماد و تسلط در آن زمینه‌ی آموزشی را در خوانندگان پدید آورید.
مخاطبان به شما در قالب یک شخص می‌نگرند و نه یک وب‌سایت.
این روزها و در این عصر، اغلب فراموش می‌شود که در ورای محتوای وب‌سایت‌ها یا شرکت‌ها اشخاص وجود دارند. وبلاگ‌نویسی روشی فوق‌العاده برای احراز هویت شخصی است و به خوانندگان خاطر نشان می‌سازد که با تمام این تفاسیر در ورای این وب‌سایت شخصیتی حقیقی نهفته است.

البته این امر مستلزم چیزی فراتر وبلاگ‌نویسی و تعاملات نزدیک با آنهاست. برای آنکه آنها را کاملاً تحت تاثیر قرار دهید و به آنها القا کنید که شما یک تجارت، موسسه یا شرکت‌ نیستید، باید وقت بگذارید و با آنها ارتباط متقابل برقرار کنید، به عنوان مثال فارغ از مسائل وب‌سایت یا زمینه‌ی تخصصی خود، به نظرات و سوالات آنها پاسخ دهید.
به عنوان مثال، زمانی را برای پاسخ‌های هدفمند به نظرات و سوالاتی که در زمینه‌های آموزشی وبلاگتان مطرح است و از شما می‌پرسند، اختصاص دهید تا خوانندگان با شما احساس نزدیکی نمایند.

برای تحقق این اهداف، تصور می‌کنم اگر قصد دارید وب‌سایتی به یاد ماندنی بسازید یا علاقمندید تا خوانندگان بارها و بارها به وب‌سایت شما مراجعه کنند، فارغ از اینکه موضوع وب‌سایت شما چیست، باید ساخت وب‌سایت را آموزش ببینید. ابتدا برنامه‌ریزی کنید که مطالب وبلاگ شما‌ حول چه محوری می‌چرخد، سپس محتویاتی منسجم تنظیم نمائید و مطالب وبلاگ را مرتباً سر و سامان دهید، به روز رسانی کنید؛ در حد توان مطالب جدید در وبلاگ خود قرار دهید.

مزایای سئو وبلاگ

ایجاد پست های جدید وبلاگ موجب افزایش صفحات ایندکس شده سایت شده و یک فرصت برای کشاندن ترافیک به وب سایت می باشد. وبلاگ نویسی کمک می کند تا از طریق رسانه های اجتماعی کشف شوید. مخاطبان محتوای شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. توییتر، لینکدین، فیس بوک و پینترست شما را برای مخاطبان جدید آشکار می سازند. برای بالا بردن سئو وبلاگ نکات زیر را رعایت نمایید.
سئو وبلاگ قبل از نوشتن : یافتن کلمات کلیدی، کاهش میانگین زمان لود صفحات
سئو وبلاگ حین نوشتن : اختصاص زمان برای انتخاب عنوان مناسب، ۱۰۰ لغت اول خود را تیز و گویا بنویسید، لینک بیلدینگ ها
سئو وبلاگ بعد از نوشتن : دریافت ترافیک، ایجاد پیوند های وبلاگ، ساخت بک لینک ها، انتشار منظم پست و بروز رسانی، چک کردن نتیجه هر ۳ الی ۶ ماه موجب می شود تا اثر و نتیجه کار خود را مشاهده کنید و از سئو وبلاگرایگان بهره مند شوید. از جمله مزایای سئو وبلاگ عبارت است از:
• پیدا کردن جایگاه کسب و کار ها
• افزایش ترافیک ارگانیک و طبیعی وب سایت
• جذب مخاطبان جدید در حوزه خاص و مرتبط با کسب و کار.
• سبب متقاعد نمودن مخاطبان در موضوعی خاص می شوند.
• افزایش محتوای منحصر بفرد وب سایت موثر در سئو
• ارائه اطلاعات مفید و مرتبط برای بازدید کنندگان در وب سایت.
• می توان اخبار مهم را به اشتراک گذاشت.
• موجب بروز نگه داشتن وب سایت می شود.
• نتایج آن در طولانی مدت باقی می ماند.

نکات سئو وبلاگ

به این نکات سئو وبلاگ توجه نمایید.
۱ –  قبل از نوشتن فکر کنید.
قصد دارید به مخاطبان خود چه بگویید؟ هدف متن شما چیست و در پایان کار از مخاطبان چه می خواهید؟ تمامی این سوالات را قبل از شروع به نوشتن پاسخ دهید.
۲ –  ساختار پست وبلاگ خود را تعیین کنید.
پست خود را با یک استراکچر و ساختار واضح شروع کنید.
• نوعی مقدمه (معرفی موضوع خود)
• بدنه (متن و پیام اصلی)
• نتیجه گیری (شامل مهمترین نکات و ایده ها و استنباط ایده های جدید)
۳ –  از پاراگراف بندی استفاده کنید.
از پاراگراف بندی در زمان مناسب استفاده نمایید. برای ایجاد هر پاراگرف باید دلیلی وجود داشته باشد. هر پاراگراف بایستی شامل ایده یا موضوعی مهم باشد.
۴ –  از عبارات هشداری استفاده نمایید.
سئو در وبلاگ نیاز به کلمات کلیدی و مهم دارد. این به مخاطبان کمک می کند تا در میان متن به درک ایده و مفهوم اصلی برسند. از کلمات کلیدی مانند، اول از همه، ثانیا و در نهایت استفاده کنید. همچنین کلماتی مانند، با این وجود، قطعا، در واقع، یک اخطار آشکار به خوانندگان می دهد و به ساختار متن شما بسیار کمک می کنند.
۵ –  از افراد دیگر بخواهید پست هایتان را بخوانند.
قبل از انتشار پست خود، اجازه دهید فرد دیگری پست شما را بخواند. از او سوال کنید که آیا متوجه پیام اصلی متن شد یا خیر.
۶ –  طول مقاله خود را بهینه سازی کنید.
طول مقاله بایستی حداقل ۳۰۰ و حداکثر ۷۰۰ کلمه باشد. گوگل مقالات طولانی را دوست دارد اما اگر مقاله شما خیلی طولانی باشد، موجب فرار کاربران می شود.
۷ –  به طور منظم محتوا بیافزایید.
سئو وبلاگ و محتوای کاربردی به گوگل می فهماند که وب سایت شما زنده است. در صورتی که وبسایت شما فعال نباشد، گوگل کمتر به آن می خزد و این بر روی رنکینگ شما تاثیر منفی خواهد داشت.

سئو وبلاگ وردپرس

سئو وبلاگ وردپرس طرفداران و مخاطبان زیادی دارد. گفته می شود “محتوا پادشاه است” اما در تفسیر صحیح باید بدانید که محتوای خوب پادشاه است. محتوا باید منحصر بفرد بوده و برای خوانندگان ساده و بدون اشتباه دستوری باشد و برای خوب نوشتن بایستی یک استراتژی صحیح و خوب داشت.
نحوه نوشتن پست های جالب برای وبلاگ
توجه کنید درصورتی که پست وبلاگتان بی ارزش باشد، بهینه سازی آن هیچ رنک بالایی در نتایج جستجو ایجاد نخواهد کرد. در مورد موضوع خود خوب فکر کنید و قبل از نوشتن، پست خود را با ساختار و طراحی صحیح بنویسید تا در سئو سازی وبلاگ موثر باشد.
۱ –  ابتدا تحقیق کنید، بعد بنویسید.
حتی در صورتی که موضوع خود را بخوبی می دانید، پست های دیگر را هم بخوانید. این کار موجب ایده های جدید در ذهن شما شده و قطعا در نوشتن یک پست جذاب کمک خواهد کرد و می توانید نکات منحصر بفردی را ذکر کنید که دیگران به آن اشاره نکرده اند.
۲ –  آسان و سبک بنویسید.
هر زمان که قصد نوشتن دارید، برای شخص عامی و غیر وارد بنویسید. موضوع خود را با جزئیات توضیح داده و از جملات پیچیده و کلمات سنگین پرهیز کنید.
۳ –  زمان بگذارید.
همه چیز را در یک لحظه ننویسید. سایت شما نیاز به سرعت دارد نه شما. دو الی سه روز برای انتشار پست خود زمان بگذارید یک پست باکیفیت و عالی خیلی بهتر از ۵ پست خسته کننده و بی ارزش است.
۴ –  نکات مهم را برجسته کنید.
از عنوان گذاری برای نکات مهم و برجسته استفاده کنید. این عمل موجب خوانایی بهتر شده و وضعیت سئو را بهبود می بخشد.
۵ –  از تصاویر، ویدئو و فایل های gif استفاده کنید.
برای افزایش سئو وبلاگ ار تصاویر استفاده کنید. حتی گاهی بسیار مفید تر از هزار کلمه وحشتناک هستند. از تصاویر برای تفسیر نکات خود بهره ببرید و همیشه از تصاویر مرتبط استفاده کنید.
۶ –  از دوست خود یخواهید تا پست شما را بخواند.
این موجب یافتن اشتباهات شما می شود. قبل از انتشار، از دوستان خود سوال کنید که آیا مفهوم اصلی را دریافتند یا خیر؟ و سپس اشتباهات خود را اصلاح کنید.

اهمیت وبلاگ برای سئو سایت

تاثیر سئو وبلاگ در رنکینگ سایت

وبلاگ نویسی یکی از ساده ترین و مقرون بصرفه ترین راه برای ارتقاء رتبه سایت است. تمام موتور های جستجوگر شامل گوگل، بینگ و یاهو از الگوریتم هایی استفاده می کنند تا محتوای مناسب کاربران خود را بیابند. تاثیر سئو وبلاگ در رنکینگ سایت به علت ویژگی های زیر می باشد.
۱ –  وسیله فراهم کردن محتوای تازه و مناسب هستند.
یک وبسایت نباید ایجاد و رها شوند. وب سایت ها مانند موجودات زنده هستند، آن ها به طور مداوم در حال رشد و تغییر بوده و نیاز به تغذیه دارند. وبلاگ ها موجب رشد سایت با فراهم کردن مطالب می شوند. بنابراین سئو و بهینه سازی وبلاگ بسیار اهمیت دارد.
۲ –  موجب جذب لینک های داخلی و خارجی می شود.
تعداد سایت های خارجی که به سایت شما لینک داده اند برای موتور جستجوگر اهمیت دارد. لینک های خارجی سایت شما را اثبات می کنند. وبلاگ ها در لینک های داخلی نیز موثرند. اتصال صفحات مختلف سایت شما برای موتور های جستجوگر مهم است.
۳ –  شما را قادر به گسترش و توسعه کلمات کلیدی می کنند.
یکی از راه های رنکینگ وب سایت بر پایه کلمات کلیدی سایت است. سایتی که حاوی کلمات کلیدی بیشتری باشد، رنک بالاتری نسبت به سایت های مشابه دارد. این یعنی وب سایت مطالب مرتبط با موضوع دارد. سایت ها با بروز رسانی های مداوم و سئو وبلاگ، بدون شک کلمات کلیدی بیشتر در مورد صنعت خود نسبت به سایت های بدون بلاگ دارند.
اما صبر کنید:
نه تنها وبلاگ ها نقش کلیدی در بهبود رنکینگ سایت دارند، بلکه یک راه عالی برای افزایش تعامل با مشتریان هستند. اغلب کاربران از شرکت ها انتظار دارند که وبلاگ مفید و مرتبط داشته باشند.

 

اشتباهات رایج در زمینه تولید محتوا

اشتباهات رایج در زمینه تولید محتوا

یکی از رازهای سایت های موفق که دارای رتبه قابل قبول سئو و صفحه اول گوگل هستند داشتن استراتژی در بازاریابی محتوا است . محتوا یکی از اثرگذار ترین مباحث در موفقیت یک سایت است، پس با توجه به اهمیت آن لازم است محتوا با ارزشی تولید شود تا علاوه بر جذب مخاطب، مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار گیرد . در این مقاله قصد داریم شما را با 4 اشتباه رایج در زمینه تولید محتوا آشنا کنیم تا با رفع آنها بتوانید سایت خور را بهبود ببخشید.

1- تولید محتوا تکراری

هرکسی قادر به تولید محتوایی مشابه آنچه اکنون نیز در وب موجود است می باشد. اما باید از تولید یک محتوای معمولی که مخاطبان بارها در جاهای مختلف با آن مواجه شده اند به شدت بپرهیزید. قطعا محتواهای معمولی به اندازه کافی اثرگذار نخواهند بود. شما نیاز به ایجاد یک محتوای غیر معمول، تخیلی، معتبر و جالب دارید. در عین حال که می توانید در مورد موضوع مشابه با دیگران صحبت کنید، برای بیان آن باید روشی داشته باشید که توجه مخاطبان خود را جلب نمایید. با این کار، شما یک حس انحصاری در مخاطبان ایجاد می کنید که آنها را متقاعد می کند که چنین چشم اندازی را در هیچ جای دیگر نخواهند یافت. برای انجام این کار به طور مداوم، نیاز به گسترش محدوده ی خلاقیتهایتان دارید.

طبق گفته ی اریک کولمن در کتاب خود: ” شرکت های موفق در رسانه های اجتماعی بیشتر شبیه به شرکت های سرگرمی، ناشران و یا برنامه ریزان هستند تا به آگاهی دهندگان سنتی.”

2- انجام بازاریابی محتوا فقط برای ساخت لینک ها

اگر فکر می کنید که فرایند تولید محتوا و انتشار آن ابزار اصلی ایجاد یک لینک باکیفیت است، سخت در اشتباه هستید. این طرز تفکر منجر به تولید محتوای بیهوده و بی کیفیت، با تعداد بالا می باشد که درصورت عدم استقبال کاربران از نظر گوگل نیز بی ارزش خواهید بود. شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یک روش فعال تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار مبتنی بر اعتماد و اقتدار بنگرید. وجود آن در ایجاد ارتباط با مخاطبان و ایجاد انگیزه گفتگو در مورد نام تجاری بسیار کمک کننده می باشد.

لینک ها برای بقای شما مهم هستند، درست است. اما این همان مکتب قدیمی بهینه سازی می باشد. خدماتی مانند گوگل بر هر چیزی که به نظر یک تاکتیک مناسب برای بازی با سیستم باشد اشراف دارد. در عوض، گوگل به محتوای آموزشی با ارزش، که باعث وفاداری به برند و افزایش شهرت کسب و کار می شود علاقه بیشتری نشان می دهد. با ایجاد این نوع از محتوا به طور طبیعی مجموعه ای از لینک های معتبر مربوطه را خواهید ساخت.

3- ایجاد محتوا فقط در ذهن خود

صاحبان کسب و کار و بازاریابان فکر می کنند که می دانند چه چیزی برای مخاطبانشان مناسب است و این گاهی منجر به تولید محتوایی میشود که فقط ظاهرا مناسب است. چیزهایی که شما با آنها مواجه اید در واقع موضوعاتی هستند که فقط منافع خودتان را تحت پوشش قرار میدهند. اینگونه نتایج یا به هدف میخورند یا به خطا میروند که عمدتا به خطا خواهند رفت، چرا که شما واقعا نیاز مخاطبان را نشانه نرفته اید. شما موظف به تولید، انتشار و توزیع محتوایی هستید که با مخاطبان در مورد مشکلات آنها صحبت کند و یا مطلبی باشد که پس از خواندن آن به دانش مخاطب افزوده شود.

بهترین راه برای پیدا کردن علاقه مندی مخاطبان، خواندن انتقادات، جستجو در بحث های رسانه های اجتماعی، بررسی سایت های پرسش و پاسخ و شنیدن درمورد صنعت خود می باشد. با این کار سوالات و مشکلات آنها و موانع بر سر راه آنها برای پیدا کردن پاسخ، قابل فهم تر خواهد بود. با داشتن درک قوی از نیاز های مخاطبان خود، می توانید به طور واضح آنچه که آنها به دنبالش هستند را تعریف نمایید. ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا با هدف خدمت به آنها ( نه خدمت به خودتان) به مراتب آسان تر خواهد بود.

اشتباهات رایج در زمینه تولید محتوا

4- تسلیم شدن در شرایط سخت

ممکن است شما همه کارها را بدرستی انجام دهید و با اجرای بازاریابی محتوا به هدف بزنید، یک استراتژی بجا داشته باشد، به درستی به آن عمل کنید، به نتایج خوبی دست یابید و در حال ایجاد سریع محتوای بزرگی باشید، ناگهان ایده هایتان به پایان می رسد، شکست می خورید ، انرژی و پشتکار خود را از دست می دهید و هم زمان کیفیت کارتان دستخوش تغییرات قرار می گیرد. بدترین کاری که در این نقطه می توانید انجام دهید، به خصوص اگر بازاریابی محتوا برای شما مفید بوده باشد، این است که استراتژی خود را از حرکت باز دارید. این کار می تواند شما را متحمل هزینه های گزاف کند.
به یاد داشته باشید که مخاطبانتان به این محتوا وابسته شده اند و این باعث افزایش فروش کسب و کار شما شده است. هر چقدر هم که شرایط سخت به نظر برسد شما نباید حتی برای لحظه ای آن را رها کنید. اگر این اتفاق بیافتد زمان آن رسیده که از زاویه جدیدی به بازاریابی محتوا بنگریم، مثلا به داستان سرایی و یا پاسخ به سوالات مشتریان که خودشان هم نمی دانند چگونه آنها را مطرح کنند به اضافه ی تجربیات شخصی و پیروی از رقبا بپردازید، آنچه که آنها انجام می دهند را ببینید و از آنها بهتر انجام دهید. نکته مهم این است که همیشه نوآوری داشته باشید و راه هایی را درجهت تازه، جذاب و کارآمد نگه داشتن محتوای خود بیابید

چرا هر کسب و کاری نیازمند وب سایت است؟

چرا هر کسب و کاری نیازمند وب سایت است؟

افراد متفاوت دارای شغل های متفاوت هستند و بسیار برایشان این سوال پیش می آید که برای رونق کسب و کارشان چه کاری کنند تا کارشان بسیار سود زا و پر درآمد شود.

  • آیا سایت در اینترنت به افزایش درآمد من کمک می کند و درآمد من را افزایش می دهد؟
  • آیا وب سایت بهتر است یا…
  • وب سایت بر سایر فضاهای مجازی چه مزایایی دارد؟
  • فعالیت کسب و کار من آنقدر بزرگ نیست، چرا سایت بزنم؟
  • در اینجا به خوبی توضیح می دهیم و دلایلی ارائه می کنیم که چرا به یک وب سایت نیاز دارید و ایجاد یک سایت چه مزایایی دارد.

اولین منبع و مرجع برای رسیدن به پاسخ سوالات

اکثر ما وقتی سوالی در ذهنمان پیش می آید و جواب آن را نمی دانیم به سراغ اینترنت می رویم و وارد یکی از موتورهای جستجو می شویم و به دنبال سایت مورد نظرمان می گردیم تا جواب سوالمان را بیابیم و یک نفس راحت پس از پیدا کردن جواب بکشیم. در واقع همه ما همین طوری عمل می کنیم و به جای هدر دادن وقتمان و فکر کردن درمورد سوالی که جواب آن را نمی دانیم مستقیماً جواب آن را در بین میلیون ها سایت موجود در اینترنت چک می کنیم. این فقط یکی از چندین دلیلی است که نشان می دهد چرا کسب و کار ما نیاز به سایت اینترنتی دارد.

موتور جستجو رکن اصلی موفقیت سایت های اینترنتی

دلیل دوم این است که اگر چه شبکه های اجتماعی هر روز تعداد افراد بیشتری را به عنوان عضو جذب می کنند و تکنولوژی آن ها بیشتر و بیشتر پیشرفت می کند ولی هنوز موتور جستجو ندارند تا با یک جستجو کوچک مطالب، عکس ها یا فیلم های مرتبط با خواسته های شما را نشان دهد. برای مثال شما می خواهید یک کارگاه مبل سازی را در تهران پیدا کنید اما وقتی در تلگرام بخواهید این کارگاه را پیدا کنید نمی دانید چه آدرسی را سرچ کنید پس حتی برای پیدا کردن کانال های تلگرام این کارگاه ها باید به اینترنت مراجعه کنید و کانال های تلگرامشان را از سایت ها بیابید.

 نشان دهنده هویت اصلی یک کسب و کار در فضای مجازی

دلیل سوم این است که سایت اینترنتی هویت یک کسب و کار را در فضای مجازی نشان می دهد. کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام در کسب درآمد مفید هستن اما این وب سایت است که از آخرین نسل فناوری ها استفاده می کند و توضیحات و صفحات سودمندی دارای اطلاعات مناسب برای استفاده کنندگان آن سایت دارد. این یک سایت اینترنتی است که مرز بندی جغرافیایی ندارد و باعث بیشتر و بهتر دیده شدن شما و کسب و کارتان می شود. بسیاری از سایت ها کار خود را با تبلیغ در یک سایت دیگر شروع کرده و معروف شدند. خیلی از شرکت ها که الان سرآمد در تجارت بین المللی هستن کار خود را با راه اندازی یک سایت اینترنتی شروع کردند.

سایتهای اینترنتی مختص کسب و کار های موفق و خاص بودن شما

دلیل چهارم این است که احداث کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی بسیار آسان است و هزینه خاصی ندارد. در حالی که راه اندازی سایت و پر بازدید کردن آن کمی اطلاعات و دانش می خواهد که هر کسی ندارد و هزینه کوچکی نیز برای ایجاد وب سایت نیاز است. پرستیژ و کلاس کاری سایت خیلی بالا است و داشتن یک سایت نشان دهنده موفق بودن کسب و کار شماست.

اعتبار بخشی به کسب و کارتان

وجود وب سایت در اینترنت یعنی اینکه شما در کسب و کارتان موفق هستید و برایتان ارزش دارد. وجود سایت نشان می دهد که شما برای ارائه خدماتتان از چیزی دریغ نمی کنید. سایت اینترنتی شما را رقیب بزرگتری برای دیگر رقیبانتان می کند زیرا شما از طریق اینترنت که بسیار بین مردم جامع و رایج شده است مشتریانتان را پیدا می کنید و با آن ها اطلاعات تعامل می کنید. اگر سایت هم دارید بسیار به سایتتان اهمیت دهید و برای ظاهرش و قراردادن اطلاعات مفید داخل آن بکوشید. سایت هر چه به روزتر باشد و مطالب آن با کسب و کار شما بیش تر باشد و عکس های بیشتری داشته باشد پر بازدیدتر می شود و مشتریانتان بیشتر می شوند.

هزینه تبلیغات را کاهش دهید

ایجاد سایت هزینه ای ثابت دارد که فقط یک بار یعنی همان بار اول برای راه اندازی سایت، هزینه نیاز دارد. این هزینه که شامل هزینه ایجاد و راه اندازی آن است. بسته به نوع سایتی که می خواهید و کیفیت آن، مبلغ متفاوتی را می توانید برای آن بپردازید. شما با این هزینه دیگر نیاز به تبلیغات اینستاگرامی یا تلگرامی ندارید فقط باید هر روز اطلاعات بیشتری و مرتبط تری با موضوع قرار دهید. تبلیغات در تلگرام بسیار هزینه بر است و هرچه تعداد اعضای آن کانال بیشتر باشد، هزینه تبلیغات بیشتر است. گاهی یک تبلیغ در کانالی برای چند دقیقه یک میلیون و پانصد هزارتومن پول نیاز دارد؛ اما شما با ایجاد سایت همیشه در اینترنت دیده خواهید شد و مشتری خواهید داشت.

وب سایت قابلیت ویرایش و تغییر دارد

شما با گذشت زمان در کار خود پیشرفت می کنید و تجربه بدست می آورید، محصولات خود را ارتقا می بخشید، تخفیف ها و خبرنامه هایی را در سایت قرار می دهید. اگر اطلاعاتی را بخواهید می توانید ویرایش کنید، تغییر دهید یا حذف کنید یا محصولات جدیدی را در سایت وارد کنید.

وب سایت ساعت کاری ندارد

حتی زمانی که شما در رختخواب خود خوابیدید و نمی دانید ساعت چند است. مشتریان شما درحال دیدن سایت و خرید از شما هستند. شما همیشه دیده می شوید. ساعات کاری خاصی ندارید و همیشه در حال جذب مشتریانتان هستید. این درحالی است که هر انسانی حداکثر ۱۲ ساعت مفید می تواند کارکند یا درب مغازه یا شرکت را باز نگه دارد اما شما فراتر از این هستید.

چرا هر کسب و کاری نیازمند وب سایت است؟

کسب و کار اینترنتی محل و محدوده ندارد

اگر می خواهید فعالیت بدون مرز و مکان داشته باشید، راه حل شما ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای شهر و استان و حتی کشور به سهولت در ارتباط بود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و به روز رسانی و رسیدگی به مطالب سایت نیز در کسب این درآمد و میزان آن نقش دارد.  امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین می باشد.

شما با داشتن یک سایت به راحتی می توانید وارد عرصه تجارت الکترونیک شوید و امکان استفاده از قابلیت های تجارت الکترونیک برایتان به وجود آید.

نتیجه گیری

اکثر کارآفرینان و دارندگان مشاغل تا حدودی به دنبال تبلیغ و جذب مشتریان جدید و فروش محصولات یا خدمات خود با استفاده از شیوه‌های سنتی هستند؛ اما در دنیایی که اکثر مشتریان بیشترین زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند شیوه سنتی بازاریابی و فروش، یک روش نا کارآمد به حساب می آید. در واقع می توان گفت، از این پس کسب و کارهایی که آنلاین نباشند محکوم به شکست خواهند بود.

استفاده مناسب از فضای وب، یک وسیله بسیار پر اهمیت در تجارت می باشد. کسانی که کسب و کار خود را در تجارت به روش قدیمی موفق می‌پندارند باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. اینترنت از بهترین و مناسب ترین فضاهای کسب و کار است که روز به روز بر کاربران آن افزوده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در ایجاد روابط تجاری موفق ایفا نماید. از همین رو طراحی یک وب سایت مناسب، اولین قدم در جذب مشتریان جدید در بازاریابی اینترنتی است.

بک لینک با کیفیت چیست؟

بک لینک با کیفیت چیست؟

 بک لینک، کاتالیزر رشد یک سایت است؛ یعنی اگر یک سایت هزاران هزار مطلب خوب داشته باشد ولی هیچ بک لینکی  نداشته باشه، قاعدتاً رشد خوبی در موتورهای جستجو نخواهد داشت. بنابراین تولید محتوای خوب مساوی با گرفتن لینک های خوب است. اما لینک خوب چه نوع لینکی است و به چه لینکی می گوییم لینک با کیفیت؟
 با توجه به الگوریتم های جدید گوگل که یک دوسالی هست داره سایت ها را تحت تاثیر قرار میدهد   مفهومی به نام  کوآلیتی بک لینک یا لینک با کیفیت به وجود آمده است. در اصل میشه به این شکل گفت تمام لینک هایی که به سمت یک سایت روانه می شوند لینک های با کیفیتی نیستند ما نمی توانیم لینک هایی که از سایت ها و وبلاگهای مختلف دریافت می کنیم به عنوان یک لینک خوب حساب کنیم .
در اصل ما میتوانیم از بسترهای مختلف  لینک بگیریم .بسترهایی مثل فاروم ها ،سوشال ها،وبلاگها،کامنت ها،سوشالهای شبکه های اجتماعی،کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر…. . اما سوالاتی پیش می آید:
تمام این لینک ها می تونه به سایت ما و ارتقاء سایت ما روی عبارت کلیدی خاص کمک کنه؟
برای یک سایت احتیاج به چقدر لینک داریم؟
 چقدر لینک از چه سایت هایی؟ 
از چه آی پی هایی؟
 امروز سعی می کنم به فاکتورهایی اشاره کنم که این فاکتورها میزان با کیفیت بودن و بی کیفیت بودن یک سایت را برای گرفتن لینک به ما نشان می دهد . لازم به ذکر است تمام لینک هایی که ما دریافت می کنیم ممکن است نه تنها خوب نباشند بلکه بعضی از آنها به جریمه شدن  سایت ما هم منجر شود .

گرفتن لینک از سایت های معتبر

در نت سایت هایی وجود دارند که بسیار قوی و قابل احترام هستند . این سایت ها کم نیستند و گرفتن لینک از این سایت ها در هر حال بسیار مفید است و باعث اعتبار سایت لینک دهنده میشوند .
youtube facebook wikipedia , و …. این وب سایت ها دارای رتبه الکسا خیلی عالی و اتوریتی های مناسبی میباشند .

چگونه از این سایت ها به بهترین شکل استفاده کنیم ؟

واضح است , در صفحاتی از این سایت ها فعالیت کنید که دو ویژه گی داشته باشند

1- در حد امکان از نظر زبان با زبان سایت شما همخوانی داشته باشند
2- از نظر محتوا با محتوا شما تطابق داشته باشد .

دو اصل ذکر شده ارزش لینک از این سایت ها را برای شما بهتر میکند .

 

Relevent backlink بک لینک های مرتبط (RV)

RV  معانی مختلفی دارد و استنباط های مختلفی میشود از آن کرد.  به نظر من اگر سایت شما در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنه و شما تمایل دارید روی عبارتی مثل “پرتقال تامسون” رنک خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید بک لینک های مرتبط برای این عبارت، کلیه ی سایت هایی است که در زمینه مواد غذایی دارند فعالیت می کنند.
البته این تعریف من یک تعریف بسیار کلی است
وقتی بخواهیم لینک های مرتبط را به صورت خاص تر نگاه کنیم بهترین و با کیفیت ترین لینک های مرتبط لینک هایی هستند  که از سایت هایی که روی عبارات مدنظر شما در حال حاضر جزء 10 رنک برتر گوگل باشند گرفته شوند . این لینک بسیار لینک قوی و با کیفیت هست، لینکی که یکی از آن شاید بتواند اثر صدها هزاربک لینک را برای ما داشته باشد.به خاطر اینکه این لینک ها بک لینک های مرتبط هستند .
صحبتم را تکمیل می کنم، اگر ما در زمینه ی طراحی سایت کار می کنیم کلیه سایت هایی که درزمینه تکنولوژی و آیتی فعالیت می کنند هم ردیف ما هستند و گرفتن لینک از آنها هیچ عیبی که ندارد  هیچ ….. بسیار هم می تواند خوب باشد. اما معنای RV،گرفتن لینک از سایت های مرتبطی است که ما روی آن عبارات دوست داریم رنک بشویم یعنی اگر من دوست دارم روی عبارتی مثل “چاپ افست” دیده بشوم سایتی که با این عبارت در حال حاضر جز رنکهای بالای گوگل است جز ء سایت های با ارزش است.
ما اشاره کردیم به مفهوم لینک های مرتبط ولی یک نکته وجود داره و اون وهم این که ……

 تقریباً بعید است که بگیم یک سایتی که روی عبارت کلیدی خاصی دیده می شود به رقیب خودش روی همان عبارت لینک بدهد . تقریباً بعید است مگر اینکه سایت مد نظر ما منبع خوبی باشد .

 

بنابراین اگر بخواهیم یک نتیجه گیری بکنیم از RV یا لینک های مرتبط باید بیشتر حساب کنیم روی لینک هایی که توی دسته های کاری مرتبط ما وجود دارند . اون ها وضعیت بهتری برای ما به وجود می آورند.

بک لینک با کیفیت چیست؟

لینکهای درون متنی

لینک هایی که ما برای سایت خود جذب میکنیم از قسمت های مختلف یک صفحه میتواند باشد
مثل
هدر فوتر سایدبار های چپ و راست و درون متن
فوتر :حتمی مشاهده کرده اید عده ای علاقه دارند در فوتر سایت لینک های خود را قرار بدهند مثل شرکت های طراحی سایت “طراحی و بهینه سازی” “قدرت گرفته از….” این ها عباراتی هستند که به عنوان امضا قرار داده میشود و به شمت سایت های خود لینک میگیرند .
سایدبار : سایت هایی که در زمینه فروش لینک فعالیت میکنند از این نوع نوع لینک استفاده میکنند .
لینک های درون : صرفا توسط مدیر سایت و در دل محتوای یک سایت قرار داده میشوند .
سه سوال مهم
از بین این فضا ها برای جذب لینک کدام یک سریع ترین بازده را دارد ؟
کدام یک بیشتر بازخورد را دارد ؟
کدام یک خطر ناک است ؟
 
تجربه شخصی من

1) لینکهای ساید بار سریعترین اثر را دارد چون اگر یک سایت 10000 صفحه دارد لینک ساید 10000 بار به سایت مقصد لینک میزند . …….
2)لینک های درون متنی بیشترین اثر را دارد چون به صورت طبیعی تولید میشود و انکرتکست طبیعی هم دارد ولی مدتی طول میکشد تا اثرات این نوع لینک نمایان شود .
3) لینکهای سایدبار و فوتر پتانسیل اسیب به سایت را دارند زیرا اگر اثبات بشه سایت لینک دهنده تقلبی است به همه سایت هایی که دارند لینک میگیرند هم آسیب میرسد .

 

15 اشتباه رایج در طراحی سایت

15 اشتباه رایج در طراحی سایت

در این مقاله با هدف احترام به کاربر و تبیین این مطلب که سایت طراحی شده برای کاربر باید ساخته شود و راحتی و احترام به او در نظر گرفته شود، سعی بر آن است که به اشتباهات فاحش و کسالت بار در طراحی سایت که باعث بی علایقی کاربران و سراگردانی آنها در هنگام بازدید سایت شما، اشاره نماییم و بگوییم این اشتباهات می تواند وفاداری ویزیتور را نسبت به سایت شما از بین برده و ماندگاری سایت شما را در ذهن او کاهش دهد.

1- استفاده از فونت کوچک

هرگز از فونت های کوچک در طراحی استفاده نکنید. یکی از خاصیت های سایت های جدید داشتن نوشته ها با فونت های درشت و نیز داشتن منوهای درشت میباشد. اصولا نسل جدید وب سایت ها به سمت درشتی و وضوح سوق یافته اند و یکی از ویژگی های آنها، داشتن قلم های درشت برای متن، منوها و تیترها می باشد.

2- قابلیت تغییر سایز قلم یا فونت

قرار دادن قابلیت تغییر سایز فونت و یا تغییر نوع قلم یکی از قابلیت هایی است که احترام شما را به کاربر نشان می دهد. قابلیت تغییر سایز فونت را در طراحی سایت، برای کسانی که مایل به درشت شدن نوشته ها هستند قرار میدهند. کاربران مسن، کسانی که چشمان بسیار ضعیف دارند، و افرادی که مایلند متن و محتوا را با قلم درشت بخوانند می توانند از این قابلیت به خوبی استفاده و بهره جویند.

3- استفاده از موزیک در پس زمینه

از موزیک پس زمینه هرگز استفاده نکنید. بسیاری از کاربران از این کار راضی نیستند و بازدید سایت شما برایشان عذاب آور خواهد شد. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که نظر همه نوع سلیقه ای را جلب نماید. قرار دادن موزیک در پس زمینه یکی از مواردی است که نظر عده ای خاص را تامین می کند و احتمالا ویزیتورهای وب سایت شما محدود به آنها خواهد شد.

4- طراحی فلش های زیاد

هدر سایت را تمام فلش طراحی نکنید. زیرا گاهی در برخی سیستم ها که برنامه فلش نصب نیست هدر لود نمیشود. هدرسایت، از مهمترین بخش های سایت است و نمایش داده نشدن آن به کاربر، ضربه بسیاری به سایت وارد می کند. علاوه برای اینکه هدر سایت خود را نباید فلش طراحی کنید، کل محتوای و دیزاین سایت را نیز فلش طراحی نکنید. استفاده از سایت های تمام فلش ضمن اینکه سرعت سایت را پایین می آورد، ممکن است به دلیل نصب نبودن فلش در برخی سیستم توسط برخی کاربران نمایش داده نشود. تا آنجا که امکان دارد فلش را کم و محدود و در جایی که اگر لود نشود ضربه ای به محتوا ودیزاین اصلی شما وارد نکند ، قرار دهید.

5- استفاده از فایل های PDF

استفاده از فایل های PDF برای نمایش در سایت چندان رضایت بخش نیست. کاربران از دیدن فایل های PDF در صفحات وب چندان دل خوشی ندارند. این فایل ها، سایز بزرگی دارند و برای دیدن تمام صفحه باید اسکرول کرد و همچنین بدون داشتن برنامه PDF Reader ، کاربر قادر به خواندن آن نمی باشد.

6- چک نکردن در مرورگرهای مختلف

سایت خود را در مرورگرهای مختلف چک و امتحان کنید. نیمی از ایرانیان هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلولر ورژن 7 و 6 استفاده می کنند و اگر صفحات طراحی شده شما در این مرورگرها به خوبی نمایش داده نشوند، شما نیمی از ویزیتورهای خود را از دست خواهید داد. برای تست صفحه های خود در مرورگر IE با ورژن مختلف می توانید از IE tester استفاده نمایید.

7- تغییر ندادن رنگ لینک هایی که قبلا بازدید شده

رنگ لینک های بازدید شده خود را تغییر دهید. طوری لینک های خود را طراحی کنید که وقتی یکی از آنها توسط کاربری کلیک می شود، رنگ آن تغییر یابد تا کاربر مطمئن شود کدام لینک ها را دیده است و کدام ها را هنوز ندیده است. این کار، از اشتباه انداختن کاربرجلوگیری میکند و او مجبور به صرف وقت برای این نیست که ببیند کدام لینک (مثلا لینک کدام مقاله) را قبلا دیده است و کدام را ندیده است.

8- استفاده از فونت های یکنواخت

از فونت های گوناگون برای تنوع چشم کاربر استفاده کنید. فونت یکسان، چشم را آزار و خسته می کند. سعی کنید حتی اگر از یک نوع فونت استفاده می کنید، سایز آن را تغییر دهید تا از خستگی چشم ویزیتور جلوگیری نماید.

9- استفاده از رنگ مشکی و چشم آزار در پس زمینه

از پس زمینه با رنگ های بسیار تیره مثل مشکی اجتناب کنید. زیرا این رنگ در نور شب و نورکم، چشم را اذیت می کند و کاربر مایل نخواهد بود دوباره سایت شما را ویزیت نماید.

15 اشتباه رایج در طراحی سایت

10- استفاده از ALT و TITLE

برای عکس ها حتما از تگ Alt استفاده کنید زیرا اگر عکس شما به هر دلیلی لود نشد، لاقل متن داخل تگ برای ویزیتور نمایش داده شود. استفاده از تایتل های گوناگون نیز نشاندهنده تنوع محتوای سایت شماست و هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو دارای ارزش می باشد. استفاده نکردن از آنها نوعی نقص در کدنویسی طراحی شما میباشد.

11- وجود خطای 404

کاربران از اینکه لینکی در سایت شما را کلیک کنند و با خطای 404 مواجه شوند، آزرده می شوند. سعی کنید تا وقتی صفحه ای را کامل طراحی نکرده اید و آنرا آپلود نکرده اید از لینک آن صفحه در داخل سایت خود استفاده نکنید. کاربران ایرانی بسیار حساس هستند و با دیدن چنین صفحاتی اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهند و از اعتبار شما نیز کاسته می گردد.

12- استفاده نکردن از متن های تو در تو

باید بدانید کاربر اینترنتی، یک خواننده کتاب نیست . او دوست ندارد با صفحه وب سایتی که مشاهده می نماید، همان رفتاری شده باشد که با یک کتاب یا یک مقاله در یک نشریه ممکن است شود. او دوست دارد صفحه وب دارای جذابیت ها و خلاقیت هایی باشد که ممکن در متن های طولانی و پشت سرهم یک کتاب نتوان به آنها دست یافت. بنابراین بهتر ترفند گذاشتن لینک ادامه مطلب برای متن های طولانی، یا ترفند استفاده از زیر تیترها، برای مجزا شدن موضوعات یک متن از یکدیگر و چیزهایی شبیه این در سایت خود تعبیه نمایید تا کاربر احساس کسالت از خواندن یک متن طولانی را ننماید.

ترفندهای استفاده از متن های تو در تو:

    • استفاده از عنوان های فرعی یا همان subhead ها برای متن خود
    • استفاده از لیست ارجاعات
    • استفاده از کلیدواژه های های لایت شده
    • استفاده از پاراگراف های کوچک
    • استفاده از هرم معکوس در تنظیم مطالب
    • استفاده از نوشتار و نگارش ساده در متون

13- استفاده از آگهی ها

استفاده از هر چیزی که شبیه تبلیغات در صفحه وب می ماند کاربران را آزار میدهد. کاربران و ویزیتورها مثل بیننده های تلویزیون از آگهی های تلویزیونی بیزارند. آنها از هر تصویر متحرک یا همان فلش و یا هر چیزی که معنی آگهی تبلیغاتی را دهد، بیزارند و اجتناب میکنند. کاربران متاسفانه همچنین از هر متن و المان بجایی که شبیه یک آگهی طراحی شده است، بدون خواندن و یا دیدن یا اطمینان حاصل کردن از اینکه این المان فرمهای رایج آگهی است یا یک مطلب مفید، اجتناب می نمایند. بنابراین اگر متن یا المانی که شما طراحی کرده اید اما شبیه آگهی است، هر چقدر هم مفید باشد کاربر از جزئیات آن مطلع نمیگردند و زحمات شما به هدر خواهد رفت. بنابراین بهترآنست از طراحی های مشابه یک آگهی اجتناب نمود.

از جمله طراحی های که بنظر آگهی رایج تبلیغاتی میرسد و برای کاربر جذابیتی ندارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

      • استفاده از بنرهای چشمک زن: به این مفهوم که کاربر چشمان خود را فیکس یک بنر چشمک زن نمیکند زیرا تجربه به او ثابت کرده این یک آگهی است.
      • استفاده از انیمیشن هایی که شلوغ و پلوغ است زیرا این نیز به تجربه به کاربر اثبات گشته با یک اگهی روبروست.
      • استفاده pop-up یا منوهای جهنده و حساس زیرا قبل از آنکه این منوها کامل لود شوند توسط کاربر بسته میگردند.

14- باز شدن هر صفحه در پنجره جدید

بهتراست لینک هایتان در پنجره جدید باز نگردد. لازم نیست اسکرین یا صفحه نمایش کاربر سایت خود را پر از پنجره های باز شده بگردانید و کاربر هنگام استفاده نداند کدام پنجره را او را به عقب میبرد و در حال ویزیت کدام پنجره بود! عده ای از طراحان سایتها بدلیل اینکه تصور میکند اگر لینک را در پنجره جدید باز کنند به این ترتیب پنجره سایت خودشان از دست نرود و در صفحه باقی خواهد ماند، ترجیح میدهند از این حالت در طراحی خود استفاده نمایند. اما از آنجاییکه یک طراح خوب در طراحی سایت خود، راحتی کاربر را مدنظر قرار میدهد پس بهتر است لینک در همان پنجره باز گردند تا موجبات سرگردانی ویزیتور را فراهم نگرداند.

15- سادگی بیش از انتظار

گاهی اوقات وقتی همه چیز ساده و یکنواخت و راحت است حوصله آدم سرمیرود. مواظب باشید احترام به کاربر تا آنجا در طراحی یک سایت پیش نرود که کاربر دیگر لازم نباشد حتی مغز خود را برای بازکردن یک لینک نیز، کاربیندازد! کاربران اینترنتی از تکراری بودن بیش از حد صفحات، یا تکرار بیش از حد یک انیمیشن در سایت و یا … چیزهایی از دست نیز، کسل میگردند. خلاقیت و تازگی همیشه باید در طراحی های شما حرف اول را بزند. مثلا کاربر هنگام سر زدن به یک صفحه نباید بداند چه چیزی در آن صفحه، در انتظار اوست و در این صفحه چه آیتمی وجود دارد که او را متحیر خواهد کرد.

ایندکس شدن مطالب وب سایت در گوگل

ایندکس شدن مطالب وب سایت در گوگل

شما در حال خواندن ایندکس شدن مطالب وب سایت در گوگل هستید.

پس از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید نیاز به این دارید که گوگل شما را بشناسد و همین که مطالب ارسال شده توسط شما سریع تر در گوگل نمایش داده شود و به همین منظور نیاز به این دارید که چند کار را انجام بدهید .

یکی از راه های جذب ترافیک زیاد از طریق گوگل امکان پذیر میباشد که برای این کار کافیست استاندارد های گوگل را رعایت کنید.

ایا مطالب ایندکس شده اند؟

برای اینکه متوجه شوید مطالب سایت شما در گوگل ایندکس شده اند یا خیر میتوانید از دستور زیر در گوگل استفاده کنید:

site:irisfahan.ir

توجه:به جای irisfahan.ir نام دامنه سایت خود را وارد کنید.

وقتی که دستور بالا را اجرا کردید محتوا و صفحات ایندکس شده سایت شما توسط گوگل نمایش داده میشود.

ایندکس شدن مطالب وب سایت در گوگل

نقشه راه را نشان دهید

یکی از کار های مهمی که شما باید انجام بدهید این است که نقشه راه را به خزنده های موتور های جستجوگر نشان دهید و همین کار باعث میشود که ارسالی های شما سریع تر ایندکس شود.

ساخت نقشه سایت کار زیاد سختی نیست و فقط کافیست با کمک افزونه ها این کار را انجام بدهید.افزونه های زیادی هستند برای ایجاد نقشه سایت ولی اگر از افزونه seo by yoast استفاده میکنید میتوانید نقشه سایت را با کمک این افزونه ایجاد کنید.اگر هم این افزونه را بر روی وردپرس خود ندارید میتوانید از این لینک اقدام به دریافت این افزونه کنید.

پس از اینکه نقشه راه را ایجاد کردید کافیست نقشه راه را به گوگل معرفی کنید و برای اینکار میبایست ابتدا سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنید سپس از طریق مسیر”Crawl>Sitemaps”وارد بخش نقشه سایت شوید و در اینجا برای اضافه کردن نقشه سایت کافیست بر روی دکمه”Add/Test Sitemap”کلیک کنید و در پنجره باز شده ادرس نقشه سایت خود را وارد کنید و در اخر بر روی Submit کلیک کنید تا نقشه سایت شما ثبت شود.

تبریک نقشه سایت شما به گوگل معرفی شد.

ارسال ترافیک به سایت شما

حتی اگر مطالب سایت شما در گوگل ایندکس نشده است و همچنین شما به طور فعالانه در حال بروز رسانی سایت خود هستید می توانید ترافیک خوبی را دریافت کنید.برای دریافت ترافیک خوب میتوانید به نکات زیر توجه کنید.

  • اجتماعی شوید:حالا کافیه که کمی اجتماعی تر شوید و مطالب ارسالی در سایت خود را در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید.
  • لینک درست کنید:بهترین شیوه حتی برای بالا امدن در گوگل استفاده از لینک های ساخته شده به طور استاندارد میباشد.
آموزش ایندکس مطالب وردپرس در گوگل

آموزش ایندکس مطالب وردپرس در گوگل

گوگل، به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر در جهان، یکی از بزرگترین منبع های ترافیک و بازدید وب سایت های مختلف می باشد، زیرا کاربران مطالبی که به دنبالشان هستند را معمولا از گوگل پیدا می کنند. موتور جستجوگر گوگل، در لیست کردن و ایندکس کردن مطالب وب سایت ها بسیار خوب عمل می کند، اما گاهی ممکن است که بعضی از سایت ها را از قلم بندازد و یا در ایندکس کردنشان مشکل داشته باشد. در ادامه این مطلب، به شما کاربران عزیز آموزش خواهیم داد که چگونه از گوگل درخواست کنید که وب سایت شما را ایندکس کند.

چرا باید سایت را در گوگل ایندکس کرد؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، گوگل یک منبع بزرگ بازدید و ترافیک برای وب سایت می باشد که کسانی که می خواهند به صورت جدی کسب و کار خود را با وب سایت و یا بلاگ شروع کنند، حتما باید سایت خود را در گوگل ایندکس کنند.

اگر شما با روش های SEO (سئو) آشنایی خوبی داشتی باشید و سئوی سایت خود را بتوانید تقویت کنید، موتور های جستجوگر مانند گوگل به صورت اتوماتیک سایت شما را در خود ایندکس می کنند. اما برای سایت های تازه تاسیس ممکن است کمی طول بکشد و دیر ایندکس شوند.

ایندکس کردن سایت در گوگل

برای شروع کار، شما نیاز به یک حساب کاربری در سرویس گوگل وبمستر تولز (Google webmaster tools) دارید. این سرویس، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید خیلی سریع و راحت سایت خود را در گوگل ثبت کنید و از ابزار های آن برای آنالیز و تحلیل بازدید ها و کلیک های سایت خود استفاده کنید.

ساخت یک حساب کاربری در گوگل وبمستر تولز بسیار ساده و راحت می باشد و به صورت رایگان می توانید اکانت خود را راه اندازی کنید.

قدم اول: بررسی تنظیمات وردپرس برای موتور های جستجوگر

پس از اینکه شما یک اکانت در گوگل وبسمتر تولز ساختید، نیاز است که تنظیمات وردپرس خود را برای موتور های جستجوگر بررسی کنید. زیرا ممکن است وب سایت شما طوری تنظیم شده باشد که موتور های جستجوگر نتوانند سایت را مشاهده و بررسی کنند و در نتیجه سایت ایندکس نمی شود.

برای مشاهده تنظیمات وردپرس برای موتور های جستجوگر، به بخش “خواندن < تنظیمات” مراجعه کنید و  اطمینان حاصل کنید که تیک جلوگیری مشاهده موتور های جستجوگر خاموش باشد.

قدم دوم: نصب و فعال سازی افزونه Yoast SEO

پس از انجام کار های بالا، دومین کاری که نیاز است برای وب سایت وردپرسی خود انجام دهید، نصب و فعال کردن افزونهسئو Yoast SEO برای وردپرس می باشد. این افزونه، یکی از برترین افزونه های سئوی وردپرس می باشد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران برای افزایش سئوی وردپرس قرار می دهد.

هم اکنون نسخه ی رایگانی از این افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که خیلی راحت می توانید آن را در وب سایت وردپرسی خود نصب کنید.

هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب و فعال کردید، در منوی وردپرس یک گزینه جدید به نام “سئو” اضافه خواهد شد. این گزینه برای افزونه Yoast SEO می باشد و با کلیک بر روی آن، می توانید تنظیمات افزونه Yoast SEO را مشاهده کنید.

افزونه Yoast SEO وردپرس

در صفحه تنظیمات افزونه Yoast SEO می توانید تب Webmaster Tools را مشاهده کنید. ما از این تب، برای اتصال سایت به گوگل وبمستر تولز استفاده خواهیم کرد.

قدم سوم: اتصال سایت به گوگل وبمستر تولز

پس از آنکه افزونه Yoast SEO را در سایت وردپرسی خود نصب کردید، نیاز است که سایت خود را به گوگل وبمستر تولز متصل کنید. برای اینکار، ابتدا نیاز است که سایت خود را در اکانت گوگل وبمستر تولز خود اضافه کنید.

برای اضافه کردن سایت به اکانت گوگل وبمستر تولز، نیاز است که در محیط وبمستر تولز، مانند تصویر پایین بر روی گزینه “ADD A PROPERTY” کلیک کنید. هنگامی که بر روی این دکمه کلیک می کنید، فیلدی را مشاهده خواهید کرد که باید در آن فیلد آدرس وب سایت خود را به صورت کامل وارد کنید.

توجه داشته باشید که باید آدرس وب سایت خود را به صورت کامل وارد کنید، آدرس وب سایت باید همان آدرسی باشد که در مرورگر مشاهده می کنید. به طور مثال، اگر سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می کند، پس لازم است که آدرس سایت خود را مانند “https://sitename.com” وارد کنید. اگر هم سایت شما دارای “WWW” باشد، آدرس سایت را باید مانند “www.sitename.com” وارد کنید. به این نکات خوب توجه کنید و آنها را رعایت کنید تا به مشکلی بر نخورید.

اضافه کردن سایت به گوگل وبمستر تولز

پس از اینکه آدرس وب سایت خود را با موفقیت وارد کردید، به صفحه ی تایید مالکیت وب سایت هدایت خواهید شد. در صفحه تایید مالکیت وب سایت، شما باید به گوگل ثابت کنید که مالک وب سایت هستید. روش های متعددی برای اثبات مالکیت وجود دارد که ساده ترین آن “تگ HTML” نام دارد.

در این روش، تنها نیاز است که شما یک تگ HTML را به هدر سایت خود اضافه کنید.

قرار دادن کد تاییده وبمستر تولز در سایت

پس از آن، بر گردید به صفحه مدیریت سایت وردپرسی خود و در منوی وردپرس خود به بخش “عمومی < سئو” بروید. پس از اینکه به این بخش وارد شدید، لازم است که بر روی تب “ابزار های وبسمتر” کلیک کنید و کد HTML که گوگل به شما داده است را وارد کنید.

تایید کد گوگل با افزونه Yoast Seo

پس از آنکه کد HTML را در فیلد مشخص شده وارد کردید، لازم است که تنظیمات را ذخیره کنید. پس از ذخیره تنظیمات، به صفحه تایید مالکیت گوگل بازگردید و بر روی “Verify” کلیک کنید.

اگر به هر دلیلی گوگل آن را تایید نکرد، شما نیاز دارید تا یک دور کش وب سایت خود را پاکسازی کنید. برای پاکسازی کش وب سایت خود می توانید از افزونه “WP Rocket” کمک بگیرید.

قدم چهارم: راه اندازی نقشه سایت (Sitemap XML)

قدم بعدی که نیاز است برای ایندکس شدن سایت خود در گوگل انجام دهید، راه اندازی نقشه وب سایت (Sitemap) می باشد. برای انجام این فرآیند می توانید به بخش “عمومی < سئو” بروید و بر روی تب “امکانات” کلیک کنید. هنگامی که بر روی این تب کلیک کردید، گزینه “نقشه های XML سایت” را روی حالت فعال بگذارید.

فعال کردن نقشه سایت وردپرس با Yoast Seo

پس از آن، بر روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود و نقشه سایت شما ایجاد شود.

پس از ایجاد نقشه سایت، می توانید نقشه سایت خود را با اضافه کردن “sitemap.xml/” به آخر آدرس سایت خود مشاهده کنید. یا می توانید مانند تصویر زیر، بر روی آیکون سوال “?” که کنار عنوان “نقشه های XML سایت” وجود دارد کلیک کنید و سپس بر روی “مشاهده نقشه سایت” کلیک کنید تا بتوانید نقشه سایت خود را مشاهده کنید.

مشاهده نقشه سایت وردپرس

پس از ساخت نقشه سایت، شما نیاز دارید که آن را در بخش نقشه های سایت گوگل وبمستر تولز اضافه کنید. برای انجام این کار، قدم بعدی را بخوانید.

قدم پنجم: ثبت نقشه سایت (Sitemap) در گوگل وبمستر تولز

برای ثبت نقشه سایت خود در گوگل وبمستر تولز، خیلی راحت وارد اکانت وبمستر تولز خود بشوید و از طریق منوی سمت چپ، به بخش “Crawl > Sitemaps” کلیک کنید.

ایجاد نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز

پس از آن، نیاز است که بر روی دکمه “Add/Test Sitemap” کلیک کنید (مانند تصویر زیر) و سپس آدرس نقشه سایت خود را در فیلد مشخص شده وارد کنید.

ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز

پس از اینکه نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کردید، تقریبا کار تمام شده و شما موفق شده اید که وب سایت خود را در گوگل ثبت و ایندکس کنید. پس از گذشت چند مدت، می توانید وب سایت خود را بهمراه مطالب در گوگل مشاهده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که مطلب شما در گوگل ایندکس شده است یا نه، تنها کافیست که آدرس مطلب خود را در گوگل وارد کرده و سرچ کنید. اگر گوگل مطلب شما را در نتایج نشان داد، به این معنی است که مطلب شما با موفقیت در گوگل ایندکس شده است.